Úvod > Novinky

Mali by ste prehodnotiť firemné benefity?

15.10.2019

Do roka bude polovica svetovej pracovnej sily tvorená mileniálmi. Generácia, ktorá bez smartfónu neurobí ani krok, sa teda hlási o slovo v pracovnom prostredí. Mileniáli však požadujú od svojej práce viac ako ich rodičia. Ako si teda udržať a motivovať zamestnancov, ktorí trávia viac času na sociálnych sieťach než priamou interakciou s okolím? Dajte im benefity, ktoré v ich očiach reálne zavážia.

Podporte ich individualizmus

Vyznávajú slobodu a individualizmus. Jedným z najsilnejších benefitov, ktoré im môžete dať, je preto čas. Oni si ho už usporiadajú po svojom. Možnosť ísť ráno do fitka, vyhnúť sa zápcham pri dochádzaní či práca z domu. Jednoducho, flexibilný pracovný čas je benefitom na nezaplatenie. Mileniáli striedajú prácu v priemere každé dva roky. Flexibilný pracovný čas však pomáha vytvoriť puto dôvery, ktoré má následne pozitívny vplyv na znižovanie fluktuácie. 

Potešte ich extra dovolenkou

Cestovanie a autenticita sú pojmy často skloňované v slovníku každého typického mileniála. Potreba žiť život naplno sa však len ťažko zlučuje s tradičnými 20 dňami dovolenky. V zahraničí je preto bežné, že firmy ponúkajú ako benefit dlhodobé neobmedzené voľno. V slovenských pomeroch sa tento trend udomácňuje zatiaľ pomaly. Zvážiť však môžete aj menšie ústupky, napríklad taký extra deň dovolenky na narodeniny či meniny.

Dajte im netradičné zážitky

Mladá generácia prahne po netradičných zážitkoch. Sociálne eventy v kreatívnych coworkingoch a industriálnych budovách, tattoo artist, ktorý  tetuje účastníkov priamo na večierku alebo strašidelný escape room. To všetko sú pre mileniálov skvelé príležitosti, ako sa pochváliť atraktívnym životným štýlom pred známymi na sociálnych sieťach. A to je niečo, čo sa v ich očiach počíta. Uchopte teda túto výzvu a skúste možno na vianočný večierok vymyslieť niečo iné ako posedenie pri kapustnici. :)

Myslite na ich duševnú pohodu

Zdraví zamestnanci sú šťastní zamestnanci. Kartička do fitka je bežným benefitom už aj na Slovensku. Nemali by ste však podceňovať ani starostlivosť o duševné zdravie. Ako uvádza Business Insider, od roku 2013 došlo k 43 % nárastu depresie medzi mileniálmi. Každý piaty sa nelieči. Ide o historicky alarmujúce číslo, doteraz najvyššie v dejinách. Kurzy jogy či maľovania alebo konzultácie s life-couchom sú benefity, ktoré odzrkadľujú empatiu ako hodnotu spoločnosti. Zlepšiť duševnú pohodu však môže aj málo, napríklad možnosť zobrať si domáce zvieratko na pracovisko.

Personalizujte benefity

Uniformný balík benefitov, ktorý by vyhovoval všetkým, neexistuje. Zahraničné firmy preto venujú čas a značné prostriedky prieskumu obľúbených zamestnaneckých benefitov, ktoré sa s nástupom mileniálov sústavne menia. Benefity na mieru s jednoduchým a intuitívnym používaním sú jednoznačným trendom. V slovenských reáliách je jednoduchým riešením Up Benefia – platforma na správu flexibilných benefitov. Zamestnancom pridelíte určitý počet kreditov, ktoré môžu využiť takmer na čokoľvek – od masáží cez knihy až po lístky do kina. Jediné, čo potrebujú, je oznámiť zamestnávateľovi svoje telefónne číslo, na ktoré sú kredity viazané. Stav kreditov si následne sledujú v pohodlnej mobilnej aplikácii.

Podľa Employee Benefit News predstavuje nájdenie správnych zamestnaneckých výhod jednu z top 10 HR výziev pre rok 2019. Venujte preto pozornosť svojim zamestnancom a vždy si od nich vypýtajte feedback na existujúce alebo novo-zavádzané benefity. Alebo si to uľahčite s Up Benefia, o ktorej viac zistíte TU.

Aktuality

Don Appetit a Bekim Up Spríjemní každý deň Banner 2